Las Estrategias y determinantes en la internacionalización de PYMES: el caso de Uruguay – Pág. 9 a 16

Estrategias y determinantes en la internacionalización de PYMES: el caso de Uruguay – Pág. 9 a 16

Authors

  • Marcelo Martínez Hellbusch
  • Luis Francisco Brotóns Muró
  • Gonzalo Wandosell Fernández de Bobadilla

Abstract

ABSTRACT
The aim of this study is to investigate the profile of Uruguayan SMEs within a focus of company internalization,
confronting exporting with non-exporting enterprises. An exploratory study was developed
with a qualitative-quantitative research methodology, using survey techniques and statistical tools.
This study aims to establish a framework, given the difficulty of access to information, which may be
used for future research in this area.
Keywords: Strategy – Internationalization –SMEs

Published

2018-03-06

How to Cite

[1]
Martínez Hellbusch, M. et al. 2018. Las Estrategias y determinantes en la internacionalización de PYMES: el caso de Uruguay – Pág. 9 a 16: Estrategias y determinantes en la internacionalización de PYMES: el caso de Uruguay – Pág. 9 a 16. REVISTA IBEROAMERICANA DE CIENCIAS EMPRESARIALES Y ECONONOMÍA. 7, 7 (Mar. 2018).